Mejorar SEO

Millorar el teu SEO a 2020: 5 formes de seduir a Google (part 1)

Si volem que un nombre creixent de clients potencials trobin la nostra web en una recerca a Google de serveis o productes com els que oferim, millorar el nostre SEO (Search Engine Optimization) o posicionament a Google ha de ser una de les nostres prioritats. I no n’hi ha prou amb aparèixer a la primera pàgina de cerca (tan sols una petitíssima proporció d’usuaris passen a la segona pàgina -menys d’un 25% -), sinó que hem d’estar en el terç superior dels resultats, preferiblement en el nombre un: el primer resultat de Google en una recerca s’emporta el 33% dels clics, o el que és el mateix, la resta de resultats perden un terç de clients potencials en cada cerca.

Encara que treballem el posicionament de la nostra web, si tenim competidors que tenen millors resultats a Google és perquè estan fent una inversió superior en millorar el seu SEO. Pot ser que comptin amb un web millor optimitzada que la nostra, pot ser que la qualitat o la quantitat dels seus continguts sigui superior a la nostra, pot ser que els referencien més webs d’autoritat. Però mai és perquè sí. Si volem assolir-los, no hi ha camins curts o fàcils: hem de dur a terme una inversió suficient i sostinguda en el temps, sigui de temps si comptem amb els coneixements per fer-ho o de diners si volem externalitzar.

En aquest post explicarem alguns dels factors clau per millorar el SEO de la nostra web a 2019, centrats en les bones pràctiques de Google: bona experiència d’usuari i contingut rellevant.

1. Millorar la velocitat de càrrega de la pàgina

És sorprenent la quantitat de persones que no donen la importància suficient a la velocitat de càrrega de la seva pàgina web, quan es tracta d’un factor clau en el posicionament a Google, i també en la conversió (sol·licituds d’informació, compres en línia, etc. ). Ja fa temps que Google va publicar que més de la meitat dels clients d’una web en mòbils (que són els dispositius des dels quals es produeixen la major part de visites d’una web) l’abandonen si no carrega en menys de tres segons, i rarament es plantejaran tornar-la a visitar.

Una càrrega lenta en una web sol ser degut a tres factors principals (que a més acostumen a succeir simultàniament):

  • Un hosting sin recursos suficients per a les necessitats del web
  • Un excés de connectors instal·lats
  • Una plantilla de WordPress mal optimitzada o no apta per SEO.
Per exemple, és habitual que la una plantilla inclogui més opcions de les que un negoci necessita per al desenvolupament de la seva web (procés de compra en línia, portfolio, FAQ, cercadors interns d’informació, formulari de pressupost, etc.) perquè la facin servir el màxim d’empreses i sectors possible. Les opcions que finalment no s’usen perquè un negoci concret no les necessita (per exemple, un restaurant no necessitarà un portfoli o un cercador intern d’informació), queden ocultes però recarreguen el codi si el desenvolupador no sap construir un child-theme (plantilla ‘fill’) que faciliti el indexat a Google i als navegadors, així com també passa amb els connectors, que utilitzen molts recursos de hosting, fent-ho anar més lent. Altres atributs que recarreguen un web són els elements de moviment com imatges o textos que llisquen, canvien de mida o apareixen i desapareixen: tot i que són molt atractius i els veiem sovint en moltes webs, no són amigables per al posicionament.

Per fer la càrrega de la nostra web més lleugera i per tant millorar el nostre SEO, el primer que hem de fer és assegurar-nos que el hosting web que fem servir té els recursos de memòria i de CPU suficients per a les necessitats del nostre web. Els connectors multiidioma i de compra online, per exemple, requereixen una memòria RAM d’entre 2 i 4 GB, encara que si fem una consulta tècnica a les empreses d’allotjament més habituals solen dir que amb 512 MB és suficient, perquè no consideren que 3 segons de càrrega sigui una càrrega lenta (a la fi i al el cap, no són ells els que estan perdent posicionament sinó nosaltres).

No obstant això, si contractem un hosting més potent amb una web mal optimitzada (o impossible d’optimitzar) per SEO, és com comprar-se un cotxe més ràpid per enganxar un remolc ple de pedres. Si veiem que la nostra web segueix anant lent fins i tot amb un hosting millor, cal fer-li una auditoria per analitzar el seu codi i els seus plugins per identificar formes de fer-los més lleugers, i fins i tot pot ser necessari traslladar la web a una plantilla feta a mida, de codi net, amb els mínims plugins.

2. Crear contingut periòdicament i de qualitat

Per assolir bones posicions a Google la web ha de comptar amb contingut d’alta qualitat (extensos, ben escrits, amb imatges, etc.), recent i rellevant amb els interessos dels usuaris. Per això no n’hi ha prou que hàgim fet uns bons continguts al desenvolupar la web, sinó que cal mantenir-les actualitzades i generar continguts nous (per exemple, en un bloc) periòdicament.

Una de les mètriques que Google més valora en la seva rànquing és el temps de permanència a la pàgina i al web, el nombre de pàgines vistes per sessió i les visites recurrents i generar continguts periòdicament i de qualitat millora aquestes mètriques. Quan un usuari entra en un web a través de Google i llegeix un contingut interessant, passarà un temps determinat a la pàgina, i potser visiti més pàgines dins del web, augmentant el temps de permanència, i torni en una altra ocasió, generant una visita recurrent.

Millorar SEO class=

3. Optimitzar les imatges per SEO

Un dels errors que més perjudiquen el posicionament és no optimitzar les imatges correctament. Sovint ocupen massa perquè no s’han redimensionat i comprimit sense afectar la seva resolució. De vegades trobem imatges de 3000 píxels d’amplada amb una resolució de 300 píxels per polzada, quan en una web 1920 o 1000 píxels d’amplada (depenent de si ocupen tota la pàgina o són més petites) i 72 píxels per polzada de resolució és suficient . A més, també cal optimitzar la mida de l’arxiu (no només el de visualització), que és una cosa que es pot fer amb eines en línia, sense necessitat d’instal·lar programes, com tinyjpg.com o jpegmini.com.L’ideal és que un arxiu d’imatge web no excedeixi els 200 KB. El connector de SEO Yoast ofereix al seu web més informació per optimitzar imatges.

A més, l’ús d’imatges ha de ser intel·ligent, en llocs estratègics sense recarregar la pàgina. No oblidem que de vegades poden aconseguir efectes molt atractius amb l’ús de colors i tipografies.

4. Referenciar contingut extern i intern amb links

En la valoració de la seva qualitat, Google té molt en compte que els continguts d’un web estiguin avalats per referències externes fiables, mitjançant links el més recents possible, fins i tot si són de webs que podem considerar competència. També podem citar altres pàgines de la nostra web si volem fer referència a els nostres propis continguts com a font, especialment en el primer paràgraf de cada pàgina.

La referència a fonts externes mai ha de ser mitjançant còpia del seu contingut, ni que sigui entre cometes, com faríem en un document escrit, ja que Google ho entén com un plagi i ens pot penalitzar no només aquest contingut sinó tot el web. A internet les referències han de ser mitjançant un link, perquè l’usuari pugui visitar la font directament sense necessitat de citar-la.

5. Enriquir el contingut amb més que text i imatges

Els continguts de la nostra web no han de consistir només en textos i imatges. Per seduir Google hem d’anar més enllà i incloure vídeos (millor si són propis, però també poden ser externs incrustats des de Google si il·lustren el que ens interessa), presentacions de diapositives (com Prezi o Google Slides), àudios (per exemple, incrustats des d’una cadena de ràdio a la carta) i més.

Els elements multimèdia ajuden a convèncer una nova visita que es quedi en el lloc web més fàcilment que els textos, disminuint la taxa de rebot (l’abandonament de la web sense fer interacció alguna -ni tan sols lliscar la pàgina cap a baix-, molt habitual a l’haver tantes opcions a l’abast i no trobar a l’instant el que es busca) i augmenten el temps de permanència a la pàgina com a mínim el doble. A més, generen confiança com a font de referència.

Com a conseqüència d’aquesta millora en l’experiència d’usuari, també hi ha més probabilitats que els usuaris aprofundeixin en la pàgina i vulguin descobrir què més ha d’oferir el web en altres pàgines, augmentant les pàgines vistes per sessió, una altra mètrica que, com hem dit, també té gran importància per a Google.

Altres formes de seduir a Google

Hi ha moltes més formes de millorar el SEO, com triar les paraules clau de cerca de manera intel·ligent, treballar les xarxes socials i potenciar el SEO local. A la segona part d’aquest post aprofundirem sobre elles.

Otros artículos relacionados

© Sitelabs 2024

Visita la nostra empresa de disseny web Barcelona a Google places