Elaborem estratègies SEO dirigides a PIMES, centrant-nos especialment en l'apartat on-page, és a dir, procurant que el codi sigui net i ràpid, apostant per les paraules clau correctes i implementant bé i generant continguts de qualitat a la web. Veure packs SEO
Que un web sigui visible en cercadors quan els usuaris estan buscant els serveis o productes que ofereix està directament relacionat amb la facturació de l'empresa, ja que té moltes probabilitats que aquests usuaris contactin amb ella per comprar, contractar o informar-se sobre els seus productes o serveis. Per això invertir en SEO per visibilitzar la web és tan important com invertir en el mateix disseny del web. Altrament, la teva web serà només una targeta de visita per als que ja et coneixen, i per tant no et servirà per captar un sol client nou.
Tradicionalment es diu que hi ha dues maneres de treballar el SEO: el SEO off-page, que busca pujar posicions en cercadors per mitjà d'accions externes a la web, com el linkbuilding en altres webs i xarxes socials que apuntin al nostre web, i el SEO on-page, que persegueix aconseguir bones posicions en el rànquing mitjançant accions al nostre web, com l'optimització del codi web, de l'experiència d'usuari i dels continguts. Tots dos estan cada vegada més relacionats entre si, i en Sitelabs les treballem conjuntament.
Dissenyem la teva estratègia de posicionament SEO fent un estudi exhaustiu de la teva sector, determinant les paraules clau amb més cerques (fins a 40) i una competència més assequible i implementant aquestes paraules en els atributs SEO de la teva web (metaetiquetes -titles, h1, h2, ALT, etc.-, descripcions, links interns, etc.) i optimitzant els continguts i orientant cada secció de la teva web perquè comenci a guanyar posicions a Google.
Els nostres periodistes crearan de forma periòdica continguts de qualitat en blocs, xarxes socials, etc. que girin entorn a paraules clau determinades en l'estratègia SEO. El trànsit regular i de qualitat al lloc web que atrauen uns continguts veraços, objectius i d'interès general, ben presentats i explicats, indiquen a Google que es tracta d'una web de referència en el sector, i aquest ho valorarà a l'hora d'assignar- una posició a cada pàgina en els resultats de cerca.
El rendiment de la web està molt relacionat amb el SEO, ja que si un web triga diversos segons a carregar o té elements que no es veuen correctament en tots els dispositius els usuaris s'aniran de seguida, i Google entendrà que això és un mal servei a l'usuari. Gràcies a les directrius que ens aporta Google PageSpeed Insights, podem optimitzar el teu web perquè el procés de càrrega i altres mètriques com el nombre de peticions al servidor siguin el més òptims possible.
Un linkbuilding (construcció d'una xarxa de backlinks) basat en la qualitat de les webs que enllacen a la nostra, i no en la quantitat (moltes empreses de posicionament aconsegueixen backlinks de llocs de dubtosa qualitat -Black hat SEO- arriscant-se a que el web sigui penalitzada).
Dinamització en xarxes socials (unes o altres segons el teu sector) segons una estratègia personalitzada per al teu negoci que busqui compartir els nostres continguts i generar conversa sobre la nostra activitat que resulti interessant als usuaris i contribueixi a crear comunitat.
Segons els casos, pot ser interessant dur a terme una campanya d'email màrqueting (newsletters, etc.) per atraure trànsit diari a les nostres ofertes o els nostres nous continguts al web o al blog, buscant alhora afavorir el posicionament i la compra o petició d'informació.
Tota estratègia SEO comença per un estudi de mercat i de la competència que busqui les paraules clau més buscadas buscades i amb una competència més assequible, és a dir, els segments de mercat més rendibles. En Sitelabs investiguem aquestes paraules clau, analitzem el que està oferint la competència, intentem trobar "hacks" (dreceres en què no ha reparat els competidors que ens poden fer créixer més ràpidament) i vam dissenyar l'arbre de la pàgina d'acord amb els segments de mercat més importants. Les paraules que tinguin menys recerques les destinarem a la generació de continguts diaris al blog de la web.
Optar pel segment de mercat correcte mitjançant unes paraules clau adequades no servirà de molt si la pàgina càrrega lent o impedeix la indexació per part de Google a causa d'un codi enrevessat, unes metaetiquetes malament implementades o un excés de connectors superflus instal·lats (típic de plantilles predissenyades). En Sitelabs prioritzem elcodi net optimitzat pel SEO, la indexació del sitemap.xml que ajudi els robots indexadors a recopilar informació sobre el web i l'estructura que la compon i la la implementació correcta de metaetiquetes (titles, h1, h2, atributs ALT , metadescripciones, etc.)
Si hi ha alguna cosa que Google valora és la constància i qualitat dels continguts del web. Per aquest cercador, que un usuari arribi a la teva pàgina i l'abandoni seguida és mal senyal. En canvi si inverteix temps en ella i fins i tot després segueix navegant per altres apartats del web, considera que aquesta web li resulta interessant. I això només s'aconsegueix amb la generació periòdica de continguts (textos, imatges, vídeos, etc.) inèdits, rellevants (coincidents amb el que buscava) i útils, creats per professionals de la comunicació.. A aquesta generació de continguts periòdica en diem màrqueting de continguts, i actualment és el que marca la diferència en un web.
Un factor crucial en el posicionament que no s'engloba exactament en el SEO on-page ni en el SEO off-page, però que té molt a veure amb el disseny de la web i els continguts, és l'experiència d'usuari, en poques paraules , si la pàgina és intuïtiva i fàcil d'usar i genera confiança i credibilitat, que són factors que ens fan percebre l'experiència al web com a positiva o negativa.
L'experiència d'usuari influeix en el SEO perquè e repercuteix en els patrons de navegació dels usuaris a la nostra pàgina (el temps d'estada a la pàgina, el nombre de pàgines que visita dins del web, les conversions -enviament de formularis de contacte o compres- que faci, els usuaris reincidents, és a dir, la fidelitat-, etc.). En Sitelabs hem batejat a aquest tercer grup d'accions que afavoreixen el posicionament d'una web com SEO through-page.
Invertir en publicitat genera un trànsit de potencials clients que ens arribarà mentre puguem pagar-lo, i que a més no influeix en la reputació de la nostra empresa a llarg termini.
Per això és important combinar AdWords amb tècniques de posicionament SEO, ja que aquest ens permet treballar la visibilitat de la marca a llarg termini, diversificant i generant trànsit de manera constant, de manera que Google entengui que el lloc web és interessant. Això ens situarà com a empresa de referència en el sector per una gran diversitat de paraules clau amb cerques i augmentarà el nostre potencial de captació de nous clients.
Primera pàgina a Google en 15 mesos per 11 paraules clau amb un nivell de competència molt alt amb un total de 3.200 recerques locals i generals de mitjana al mes.
Primera pàgina a Google en 8 mesos per 16 paraules amb un nivell de competència alt amb un total de 2.500 cerques locals de mitjana al mes. Detecció d'un hack: segment de 5 paraules clau en anglès a nivell local amb un total de 620 recerques de mitjana al mes. Primera pàgina a Google en 5 mesos per aquestes 5 paraules clau.
Primera pàgina a Google en 2 mesos per 5 paraules clau amb un nivell de competència alt de 700 recerques locals de mitjana al mes.
Primera pàgina a Google en 5 mesos per 4 palabras con un nivel de competencia alto con un total de 50 búsquedas locales de media al mes en un mercado con un interés ascendente en en Google.