mejorar-seo-2020

Millorar el teu posicionament en 2020: 5 formes de seduir a Google (part 2)

Tal com ja vam explicar en el post anterior existeixen formes de millorar el posicionament a Google. Recordem les 5 primeres:

1. Millorar la velocitat de càrrega de la pàgina
2. Crear contingut periòdicament i de qualitat
3. Optimitzar les imatges per SEO
4. Referenciar contingut extern i intern amb links
5. Referenciar contingut extern i intern amb links

En aquesta segona part del post aprofundirem sobre altres 5 formes que poden millorar el teu posicionament seguint les bones pràctiques de Google.

6. Triar les paraules clau de forma intel·ligent

De vegades ens entestem a aconseguir resultats en cerques de paraules clau que simplement no són assolibles . Passa sovint, per exemple, en el sector de la restauració. “Millor restaurant italià Barcelona”, “Pizzeria Madrid”, etc. A les primeres posicions arriben els directoris de restaurants amb ressenyes, els posts en blogs gastronòmics de renom, etc. Passa una cosa semblant amb altres sectors molt competits, com els advocats, les gestories, les empreses de mudances, les marques de moda, etc.

Això no vol dir que no puguem dissenyar una bona estratègia de posicionament per a aquest tipus de negocis. Simplement hem de posar-nos objectius realistes, triant correctament les paraules clau a situar en les primeres posicions de Google, que a més ajuden a concretar i segmentar millor a el públic a qui ens dirigim.

És important tenir en compte 3 factors a l’hora d’escollir les paraules clau objectiu per millorar el nostre posicionament:

Freqüència de cerques

Una de les eines més utilitzades per saber el volum de cerques mensuals d’una paraula i que permet classificar-les per idioma de el dispositiu i zona geogràfica concreta de recerca és Google Ads . A partir d’aquesta comprovació cal descartar aquelles paraules que presenten un nivell de recerques baix o nul. Això sí, si es tracta de paraules que han començat a buscar-se fa poc temps , potser no apareguin en el planificador de Ads i haguem de recórrer a Google Trends , que no ens informarà de el nombre absolut de recerques però sí de l’augment en percentatge de l’interès que susciten una sèrie de paraules.

Competència

Un altre factor a tenir en compte és el nivell de competència que té aquesta paraula que estem pensant en posicionar. Una paraula que presenta una competència alta no és la millor elecció, tret que la nostra web ja tingui un posicionament consolidat (per exemple, portem 3 anys treballant mensualment el SEO i ja hàgim comprovat que cada paraula que tractem en els continguts aconsegueix arribar a primera pàgina de Google). Si estem en una fase d’inici o de creixement , l’ideal és que optem per paraules que tinguin una menor competència encara que tinguin menys recerques.

Keywords long tail o paraules clau de cua llarga

Són aquells termes de cerca que estan formats per diverses paraules . De vegades descartem combinacions de paraules que formin una expressió més llarga perquè pensem que es buscaran menys que les combinacions d’una o dues paraules. Cada vegada més, això és un error. Perquè a l’existir tal volum de resultats, com a usuaris acostumem a refinar cada recerca per anar concretant si no trobem el que busquem. Per tant, és possible que una combinació de paraules llarga tingui fins i tot més cerques que una combinació més curta. Per exemple, en comptes de “restaurants brasilers barcelona” potser té més recerques i menys competència (perquè els altres no han tingut en compte aquest fenomen) “restaurants de menjar brasilera a barcelona”. El mateix passa amb “advocats barcelona” o “advocats de família” respecte a “advocats custòdia menors barcelona”.

7. Treballar els atributs SEO correctament

Que sapiguem escriure molt bé no és suficient per millorar el nostre posicionament en un mercat competit
. És cert que Google cada vegada indexa millor les pàgines i no cal anar repetint la mateixa paraula clau de manera exactament igual en títols, text, imatges, etc., perquè gràcies a les seves plataformes afins com Google Translate detecta els sinònims, per exemple. No obstant això, treballar els atributs SEO segueix sent important per a guiar Google en la forma com volem que es indexi la pàgina. Els principals atributs SEO a tenir en compte són:

Títol

El títol del contingut (o l’etiqueta Títol dins el codi del web) és el atribut més important per treballar correctament el SEO. Tot i que Google detecti els sinònims, el millor és no arriscar-innovant en excés i tractar la paraula clau a posicionar tal qual la gent la cerca a Google. Així, si es busca “vendre a internet” i no “vendre per internet”, l’ideal és que el títol contingui la primera combinació, no la segona. Això de vegades porta a certs dilemes, per exemple, què passa quan s’ha generalitzat a Google una forma de buscar alguna cosa que no és correcta? Passa amb la paraula “Google AdWords”, que avui en dia es diu “Google Ads”. Què fem si la gent encara busca la primera combinació més que la segona? Nosaltres apostem fermament per seguir fent servir la primera. Si volem deixar clar a l’usuari que sabem quina és la manera correcta , sempre es pot recórrer a una expressió tipus “Google AdWords (ara Google Ads)” per exemple.

URL

Tot i que el pes del nom d’URL en el posicionament sembla ser cada vegada menor, no està de més seguir apostant per incloure la paraula clau i fer que sigui el més curta, clara i coherent possible , per facilitar el rastreig per part dels motors de cerca. Evidentment cal recordar no incloure accents ni caràcters no admesos (la lletra o per exemple). Un URL per si sola no millorarà el nostre posicionament, però sí que pot donar més punts a el conjunt.

Títols interiors i cos de el text

La paraula clau objectiu ha d’aparèixer idealment en el primer paràgraf del contingut que volem posicionar. Després, sense recórrer a una repetició excessiva que resulti artificial a la lectura, hem de tornar-la a repetir en els subtítols dins el text (h2, h3 …). És important per al indexat jerarquitzar bé els títols i subtítols (no incloure un h3 si no és dins d’un h2, ni un h4 si no és dins d’un h3, etc.) Recordem que cada pàgina només pot tenir un h1, que és el que Google identifica com a títol, que ja generalment en WordPress i altres gestors de contingut ja s’assigna automàticament.

Després, al llarg dels textos també ha d’aparèixer la paraula i alguns sinònims , ja que, com hem dit, Google identifica i indexa cada vegada més les paraules que volen dir el mateix.

Imatges

Si fem ús d’imatges (fotos, gràfics …) és important que estiguin etiquetades correctament mitjançant el atribut ALT o etiqueta ALT , també anomenat “text alternatiu”. No cal que totes les imatges d’una mateixa pàgina portin la paraula clau en aquest atribut, també poden portar una descripció del contingut de la imatge més literal. Aquest atribut es fa servir per indexar les imatges en la recerca per imatges, que també és una gran font de trànsit a un contingut.

Metadescripcions

Les metadescripcions són textos, no visibles en el contingut , que es mostren a la previsualització dels resultats de cerca. Es tracta d’una breu descripció sobre el que ofereix la pàgina. Té un paper molt important en el SEO, ja que motiva que els usuaris facin més o menys clic en aquest resultat, i això determina el nombre de visites, que és una de les mètriques que condicionen el posicionament. La metadescripció ha d’incloure les paraules clau triades , tenir un contingut que vagi a el gra i tenir menys de 150 caràcters . És important mantenir-se a el dia dels possibles canvis en visualització que va fent Google (exemple, abans les metadescripciones podien ser més llargues).

8. Treballar el SEO local mantenint actualitzat el teu perfil de Google My Business

El SEO local és cada vegada més important en les cerques a Google . Com passa amb les recerques de certes paraules, en què tendim a concretar cada vegada més per trobar el que busquem de forma més exacta, les recerques per zona geogràfica concreta (per exemple, per barri) cada vegada són més freqüents, i també és habitual fixar-se en els resultats al mapa abans que en alguns resultats de la llista. De fet, el mapa de Google ja surt just a sota dels enllaços patrocinats amb Google Ads, però sobre dels resultats orgànics. Per tant, aparèixer en ell ens garanteix que ens trobin abans que a la competència .

Per aparèixer en els resultats de mapa hem de mantenir optimitzat el nostre perfil de Google My Business
. Per fer-ho, primer hem de comprovar si existeix (Google pot tenir el nostre negoci donat d’alta sense haver-ho sol·licitat) i si és així reclamar la propietat per poder omplir la fitxa. Aquí Google explica com fer-ho. Si no existeix, podem sol·licitar la seva alta.

Per a omplir correctament una fitxa de Google My Business hem incloure el nom del negoci, especificar correctament una sola categoria (a què es dedica el nostre negoci en general, per exemple “botiga de mascotes”) i fins a 3 subcategories (per ajudar a definir millor el negoci), adreça, telèfon, horari i pàgina web. A més, el valor del perfil augmenta amb una bona descripció enfocada al SEO en la qual s’inclogui les paraules clau per les que ens volem posicionar.

Les imatges són fonamentals a l’hora de millorar el nostre posicionament via Google My Business. Han de ser de qualitat, descriptives i ben etiquetades . Poden ser imatges preses pels clients, de l’exterior, de l’interior, de productes concrets, de l’equip, etc.

Un dels factors més importants per guanyar visibilitat a través de Google My Business és aconseguir moltes ressenyes (i si és possible que siguin bones). En aquest post expliquem com generar-se una reputació gràcies a elles. També ajudarà a enriquir el perfil davant Google fer publicacions informant als clients de les novetats (esdeveniments, productes, serveis, ofertes, etc) a més de tenir sempre la informació actualitzada : canvis d’horaris, número de telèfon , etc.

9. Treballar la nostra presència en els mitjans

Potser soni inabastable per a un negoci petit o mitjà parlar de presència en els mitjans, però no és impossible. Si mantenim una periodicitat en els nostres continguts al bloc i els fem sobre temes que generin interès (actuals), és possible que els periodistes de mitjans de comunicació, especialment diaris digitals, ens trobin quan informar sobre les notícies, i ens tinguin en compte per demanar-nos la nostra visió sobre algun esdeveniment del nostre sector. Si això passa, Google detectarà un major nombre de mencions a la nostra marca i ho tindrà en compte en assignar-li una autoritat als nostres futurs continguts
, i així, es retroalimentaran les dues coses. Amb el temps, es pot incloure a la secció que treballi notícies sobre el nostre sector en aquests diaris a la nostra llista de correu i anar-los enviant actualitzacions del que anem publicant perquè ens tinguin presents.

10. Treballar la nostra conversa en xarxes socials

Les xarxes socials poden ser un bon aliat en el SEO ( en aquest post expliquem més en profunditat en quins casos ajuda tenir un community manager), perquè diversifica les fonts de trànsit al web , i això Google ho valora positivament. Ara bé, perquè funcioni la nostra presència en elles hem de comptar amb continguts diaris suficients
per alimentar-les i partim d’una estratègia de captació de seguidors anterior. No cal estar a totes les xarxes socials, només en aquelles en les que realment tingui un sentit generar una comunitat d’usuaris, i no tots els negocis Podeu tenir o la necessiten.

11. Tenir instal·lat el protocol HTTPS (certificat SSL)

Encara avui en dia es veuen moltes pàgines web que no disposen del certificat SSL que garanteix a l’usuari que el web que està visitant és un lloc segur (la icona del cadenat just abans de la URL). Aquest protocol, que canvia la http a https estableix una connexió segura entre el servidor i el client. No requereix la instal·lació d’un programari addicional, és una opció que ofereixen les empreses de hosting, de vegades a canvi d’un increment en la quota.

Google rastreja les webs que comencen per https abans que les que comencen per http
, amb la qual cosa, el posicionament de les webs que no usen aquest protocol es poden veure afectades negativament en el SEO.

Millora el teu posicionament amb resultats demostrables

En Sitelabs duem a terme estratègies de posicionament destinades a oferir resultats demostrables a les empreses que tenen presència en línia, és a dir, a experimentar un augment de la seva facturació gràcies a aquesta tècnica de visibilitat a Google.

© Sitelabs 2024

Visita la nostra empresa de disseny web Barcelona a Google places